Nyhetsblogg

Interimuppdrag på Sollentunahem

Idag avslutar jag mitt interimuppdrag på Sollentunahem, efter 9 månader. En del av tiden i två roller, hektiskt men roligt och stimulerande att få möjlighet att bidra och leverera. Tack Sollentunahem för förtroendet och alla härliga kollegor. Imorgon inleder jag ett...

läs mer

Att våga ta steget

För några dagar sedan gjorde jag mitt första fallskärmshopp. Ett stort steg, då jag gått från att övervinna flygrädsla, till att kliva ut på 4000 meters höjd. Känslan påminner om när jag startade mitt företag. Då jag sade upp mig från ett bra jobb utan att ha...

läs mer

Tack SSSB

Tack SSSB Det här har varit lite speciellt uppdrag. Att komma tillbaka som konsult, till samma arbetsplats som jag var anställd för 12 år sedan, i en annan roll. Så mycket som har hänt under de åren, uppfräschade lokaler, en blandning av nya och gamla kollegor. Men...

läs mer

Bland växthus, vattenmätare och nybakt kaffebröd

Arbetet med att bygga upp en struktur för mediauppföljningen börjar blir klart. I förra veckan kontrollerade vi vattenmätare och klättrade i kulvertbrunnar i regnet på Rosendals trädgårdar. Höjdpunkten var nybakt kardemummakaka och en varm kopp the, i kafét i...

läs mer

Årets NKI-arbete inlett

Då var årets arbete med NKI inlett. Efter en första workshop finns en lista med en mängd bra förslag på åtgärder. Vi började workshopen med en presentation av resultatet från NKI-undersökning, därefter arbetades det i mindre grupper för att gå igenom underlaget och ta...

läs mer

Effektiv fastighetsförvaltning

Det finns lättare och mer omfattande åtgärder för att göra besparingar fastigheten. Utifrån mina erfarenheter har jag listat ett antal. Vissa åtgärder passar inte i alla fastigheter, men det är värt att undersöka dem. Om du har en fastighet med självdragsventilation...

läs mer

Effektivare underhållsprojekt

Det finns många sätt att genomföra underhåll på fastigheter. Grunden är relativt enkel, använd sunt förnuft och gör det som behövs för att behålla fastigheten i skick. Lyssna på fler experter och branschfolk, gör din egen bedömning. Välj en rimlignivå på arbetet,...

läs mer

Missnöjda hyresgäster

Kunden har alltid rätt, i sin känsla och upplevelse. En missnöjd person behöver mer närvaro än den som är nöjd. Min erfarenhet är att det lönar sig att fråga efter vilka förväntningar personen hade från början och vad han tänker om situationen. Vissa personer blir...

läs mer

Tack Brf Ankaret i Stockholm

Tack Brf Ankaret i Stockholm. Då var projektet för ombyggnaden och uppfräschningen av föreningens tre trapphus klart. Fastigheten uppfördes 1952 och trapphusens ursprungliga karaktär är nu återställd i samma stil som den ursprungliga gestaltningen. Målning av väggar,...

läs mer

För mer information

KONTAKTA OSS